Kvalitatīva mājas lapa ir instruments, kas palīdz piesaistīt jaunus klientus, paplašina izplatības ģeogrāfiju, uzlabo informācijas pieejamību par jūsu pakalpojumiem un palielina noieta tirgu jūsu precēm.

Bet mājaslapa var sagādāt arī lielāko vilšanos jūsu biznesa dzīvē ar smagām ekonomiskām sekām.

Šeit tiek piedāvāta īsa instrukcija, kas sastāv no pieciem soļiem, kā pasūtīt mājas lapu, lai tā kļūtu par, iespējams, efektīvāko ieguldījumu jūsu biznesa attīstībā.

1) Tikšanās ar web lapas izstrādātajiem

  • Pastāstīt par savu uzņēmumu, lai speciālisti var piedāvāt iespējamo lapas koncepciju. Paradīt lapas, ka jums patīk un nepatīk, konkurentu lapas.
  • Apskatīt ko web studija ir izveidojusi līdz šim brīdim. (Vai ir vismaz trīs projekti uzņēmumiem, kas pārstāv jūsu sfēru. )
  • Pārliecināties, ka satura vadības sistēma (CMS), kas domāta web lapas satura rediģēšanai un  papildināšanai, ir intuitīvi saprotama un funkcionāla. Apskatīt lietotāju rokasgrāmatu. (Vairāk par informācijas par CMS).
  • Palūgt kontaktus no esošajiem klientiem, kas apliecinās, ka web studija ne tikai labi izpilda saskaņoto projektu, bet ir pieejama arī pēc projekta nodošanas.
  • Pārbaudīt, cik labs ir Google reitings jau izveidotajām lapām.(Kas ir Google reitings?)


2) Saņemt un novērtēt izstrādāto piedāvājumu – tāme un projekta shēma (informatīvais dizains).

  • Vai piedāvājuma ir iekļauts viss, kas nepieciešams. Piemēram, informatīvās sadaļas, iespēja izveidot katalogu, pievienot preces, foto galerijas, rediģēt tekstus, utt.
  • Pārbaudīt vai piedāvājumā iekļauta Google optimizācija.
  • Vai tāme ir sastādīta loģiski un ir saprotams, cik maksā katrs funkcionālais bloks.
  • Vai ir kādi pēcnodošanas maksājumi, izņemot lapas uzturēšanu (hostingu, kas parasti nepārsniedz LVL 5+PVN par 500MB + e-pasti)


3) Pārbaudīt līgumu un pasūtīt mājas lapu

  • Pārbaudīt izpildes termiņus, samaksas kartību un pārliecināties, ka ir iekļauta garantija no Izpildītāja puses.


4) Novērtēt piedāvāto dizainu

  • Kāds ir jūsu pirmais iespaids?
  • Vai krāsu gamma un vizuālais noformējums atbilst industrijai, produktam, klientam?
  • Vai dizaina risinājums atbilst iepriekš saskaņotajai lapas shēmai?


5) Novērtēt izstrādāto web lapu

  • Nekāda gadījuma nepieņēmāt „tukšas” web lapas. Izpildītājam jāievada demo saturs (vai reāla informācija, kuru jūs nosūtījāt), lai demonstrētu web lapas funkcionalitāti (katalogs, informatīvas sadaļas, jaunumi, foto galerija, pirkumu grozs, utt.).
  • Pārbaudiet, vai ir pieejama lietotāja rokasgrāmata tieši jūsu projektam.
  • Novērtējiet web lapas ielādēšanās ātrumu.
  • Ņemiet vērā, ka Google reitingu nevar paradīt pēc nodošanas. Google veic izmaiņas reitingos aptuveni reizi mēnesī un jauniem domēniem tas laiks var būt nedaudz ilgāks. 



Materiālu sagatavoja Antons Sapriko
Majaslapa.lv projektu vadītājs
Materiālu izmantošana ir iespējama tikai ar Majaslapa.lv rakstisku piekrišanu