Jaunās paaudzes interneta veikals.

Tradicionālo interneta veikalu var salīdzināt ar interneta ēras sākumu, lielajiem portāliem, kas pelnīja, apkopojot simt tūkstošus web lapu katalogos. Piemēram, Yahoo, AltaVista, Omen un citi. Tādu gigantu attīstība un popularitāte bija attaisnota, jo pirmkārt nebija efektīvas meklēšanas tehnoloģijas, ko tagad sniedz Google, otrkārt individuālo web lapu attīstība tolaik bija vāja, nebija apgūtas tehnoloģijas, kas dod iespēju uzņēmumiem ātri, viegli un bez maksas pašiem papildināt un pārvaldīt savas mājas lapas (vairāk par satura vadības sistēmām). Nebija arī pietiekoši daudz profesionāļu, kas varētu kvalitatīvi un ekonomiski tās izveidot un 10-15 gadus atpakaļ web lapas izveide ne īpaši ietekmēja uzņēmuma ienākumus un tāpēc daudziem nebija intereses to veidot. Arī kopējais interneta lietotāju skaits nebija tik pārliecinošs, lai būtu vajadzība ieguldīt līdzekļus reklāmai internetā.

Ar laiku situācija radikāli izmainījās, lielo portālu-katalogu popularitāte ir tuvu pie nulles, principā tie vairs nepastāv, jo visu informāciju var atrast ar meklētāju palīdzību vai ierakstot konkrēta uzņēmuma web lapas adresi, jo lielākai uzņēmumu daļai web lapas šobrīd ir, jo tās iespājams ātri un kvalitatīvi izveidot.

Rezultātā, internēta ainava decentralizējās, palielinājās dalībnieku skaits, un parādījās jaunais centrs – meklētājs Google. Mūsu web studija uzskata, ka Google.lv ir kā jaunā sākuma lapa jebkuram uzņēmumam, no tās varat nokļūt jebkurā nepieciešamajā vidē.

Kur ir paralēle ar interneta veikaliem?

Šobrīd „tradicionālie” interneta veikali darbojas pēc veco portālu modeļa – apkopojot pēc iespējas vairāk preces no visiem iespējamiem avotiem, līdzīgi kā agrāk portāli apkojopa visu iespējamo informāciju. Tiem parasti nav specializācijas un viņi nenodarbojaās ar pievienotās vērtības ražošanu – parasti viņi arī nevar sniegt konsultāciju par preci, jo vienkārši importē vairumtirgotāja sortimentu un neorientējas savā vairāku tūkstošu preču sortimentā.

Kas ir „jaunās paaudzes” interneta veikals?

Tas ir interneta veikals, kuru izveido uzņēmums uz savas preču bāzes. Piemēram, sporta preču veikals izveido interneta veikalu ar savu sortimentu, pieejamu fiziskajā veikalā, mēbeļu veikals izveido interneta veikalu savām mēbelēm, bet baseinu tirgotājs integrē savā mājas lapā interneta veikalu, kurā pārdod aksesuārus un baseinu kopšanas līdzekļus. Arī uzņēmumi, kas nodarbojās ar video novērošanas aprīkojuma tirdzniecību, to piedāvā on-line.

Kāpēc tas nenotika uzreiz?

Pirmkārt, sākumā nebija kritiskas on-line pircēju masas, kas attaisnotu ieguldījumus interneta veikala izveidē. Otrkārt, nebija on-line pirkšanas kultūras, kuru laika gaitā izveidoja tradicionālie portāla tipa veikali. Treškārt, uzņēmumu īpašnieki paši ar laiku kļuva par interneta veikalu pircējiem un pārliecinājās, ka tas ir viegli un vienkārši, un arī viņu preces ar interneta palīdzību varētu nopirkt vairāk cilvēku. Un galvenais, parādījās ekonomiski pieejamas web platformas, kas var apmierināt specializēta tirgotāja prasības.

Apkopojums, jauna veikala galvenās īpašības



Mūsu web studijas speciālisti var sniegt pilnīgāku informāciju, kā interneta vide var uzlabot  jūsu pārdošanas rezultātus. Speciālisti piedāvās efektīvus risinājumus.
Zvaniet: 67 220159, 29 276476.
 

Materiālu sagatavoja Antons Sapriko
Majaslapa.lv projektu vadītājs
Materiālu izmantošana ir iespējama tikai ar Majaslapa.lv rakstisku piekrišanu